Fest i munnen!!

Waaaow! Jeg sitter her å eeeser og gliser stort fra øre til øre. Jeg har nemlig hatt en festdag i matveien, og det uten egentlig å vite noe om det før AKKURAT før det skjedde.

Etter min første treningsøkt i dag hadde jeg LITT liten tid for engangsskyld. Derfor blandet jeg kaffen oppi shaken min med kokosmelk og proteinpulver… Og for en fest!! Jeg har sett at mange har skrevet om denne proteiniskaffen fortiden, blandt annet Kristine, som nok er noe avhengig og Maren som også har hengt seg på sommerkaffen. Jeg har tenkt at «Åååh, det ser godt ut! Det skal jeg jammen meg lage når jeg har tid og is tilgjengelig». Vel, i dag ble det rett og slett til ved slump, og man trenger virkelig ikke is eller stavmikser for at det skal bli fest. Bland 50g kokosmelk, 40g proteinpulver sammen med vann i shakeren… For så å tilsette en kopp med kaffi. Enkelt, greit og utrolig digg for deg som liker iskaffe!

Hurra-meg-rundt nr to i dag var ettertreningssnacket. Jeg har jo tidligere nevnt at jeg liker best å spise blåbær og vanlijekesam. Dette kan være noe strevsomt, spesielt dersom man må ha det liggende i baggen i nærmere 10timer før man får spist det. Da er det ikke like sprekt og fresh lenger. Så i dag gjorde jeg det himla enkelt, og tok med meg en pose av den her typen; image og en dose proteinpulver! «Chips» og «sjokolademelk», også på en helt vanlig onsdag da! Det er viktig å ta tak i de små gledene i livet…

Det hele toppes seg til kvelds! Det er nemlig spisedag igjen, og jeg hadde i utgangspunktet tenkt å bare droppe den. Jeg har ikke følt noe store cravings, og følt at jeg skulle klare meg helt fint uten. Et stort sjokk i HM prøverommet i går( som det kommer et lengre innlegg om senere) og det faktum at jeg har svimlet litt i det siste, samt hatt en forferdelig hodepine i dag gjorde at jeg ombestemte meg i det jeg skulle lage middag. Som tidligere sagt er brødmat min store kjærlighet her i livet, og det ble også det valget falt på denne gangen… På en litt annen måte. Jeg hadde allerede middagen klar i matboks, kylling og grønnsaker. Så for å unngå å la det gå til spille valgte jeg å lage hamburgerbrød! Oppskriften er inspirert av Kristine Weber sine grove scones, med en liten vri ettersom jeg ikke hadde alle ingrediensene.

150g sammalt hvetemel
50g fiberfin
2ts bakepulver
1ts fiberhusk
2ss cottage cheese
2dl melk
DRVEINShiqjmJc1WywefXKOPatxPioGORNLGc9IE7nw
Dette eltet jeg, og lagde to digre rundstykker av. Deretter var i ovnen på 200grader i 20minutter. Dette gikk i ovnen sammen med kylling (den var stekt fra før, og ble nå varmet opp), løk og tomat i en ildfast form. På burgeren hadde jeg itillegg spinat, sennep og to skiver ost. OH LORD! Det var så godt det! Og jeg ER så mett jeg! En lykkelig spisedag er over, og jeg håper på at dette kan gi litt ekstra påfyll for morgencardio i morgen!:)

Legg igjen en kommentar

