Pulsen opp med Olga, Peanøttgrøt og Handygym

Da var fredagen på hell, noe som betyr to deilige dager med fri for min del. Jeg har jobbet mange helger i mitt liv, og jeg vet at det er noe kjipas når alle andre snakker om disse frihelgene. Nå er det likevel slik at en av godene ved og ikke jobbe turnus er helgefri. At de to dagene alltid går alt for fort, og at jeg aldri rekker over alt jeg skulle ha gjort på fridagene mine er en av ulempene… Og slik kan man sette fordeler og ulemper med turnus vs 08:00-16:00 jobb hele veien. Jeg for min del må si jeg foretrekker turnus, men på et tidspunkt i livet vil nok også dette endre seg. Jeg har ihvertfall erfaring innen begge… Men HEI! Hva er dette slags babel? Over til noe skikkelig bloggmateriell!

Jeg stod som vanlig opp klokken 05:45 i dag (god å være tilbake i rutine!), men med en litt ekstra sitring i kroppen! Jeg var nemlig superklar for å teste ut pulsklokken min på vei til jobb! I det jeg startet sykkelturen trykket jeg klokken i gang. Den er forresten super enkel og bruke, er oversiktelig og god uten for mye fiksfakserier! I dag var en helt herlig morning, det var lite trafikk, og svært vindstille. For dere som har vært i Stavanger så vet dere at det blåser veldig ofte her, og veldig kraftig. Men i dag slapp jeg altså denne ekstra belastningen, og kroppen føltes super lett. Kanskje det rett og slett var en bieffekt av at det faktisk er fredag!Jeg må si at jeg gav virkelig alt, og tenker at jeg håper at denne entusiasme fortsetter! Da skal jeg jammen meg klare å trene på meg god kondis etterhvert også tror jeg! Resultatet ble som følger;

Tid: 24:15
Kcal: 259
Gjennomsnittspuls: 159
Maxpuls: 184

Det eneste jeg kan si er at det er den beste tiden jeg har syklet på, så nå gjennstår det bare å se om jeg kan få opp gjennomsnittspulsen. Og det vil jeg nok de dagene det virkelig tar tak i meg over brua! Så dette blir svært gøyalt…Nesten så jeg gleder meg allerede til å sykle til jobb på mandag!

I går mottok jeg den siste av tre pakker jeg bestilte på IHERB! Vist du ikke har tatt sjangsen på det før kan jeg virkelig anbefale deg å ta steget! Det er et matmekka uten sidestykke, servicen er god og det tar virkelig ikke lange tiden før du har herlighetene i postkassen. Bloggeren Liller har laget en kjempe god og oversiktelig guide her som losjer deg trygt gjennom stegene! Bruker du koden LBG026 får du 10 dollar i rabatt ved første bestilling ved bestilling over 40 dollar, eller 5 ved mindre bestillinger!

I pakken i går fikk jeg;
– PB2, Powdered Peanut butter with premium chocolate
– Raw balinese caco powder
– Raw Chocolate coconut butter fra Artisana

OH LORD! Jeg må jo bare bekjenne mine synder først som sist… Jeg ble sittende med tesje og gofle i meg fra sjokolade»pålegget». Det var bare en hinsides digg smak på, og det er sikkert utrolig godt å smelte og ha over frukt eller bruke i bakst eller enkelt og greit som pålegg…men altså, veldig godt sånn rett fra krukken også! 🙂 Jeg fikk også testet ut peanøttpulveret, og nok en gang må jeg bare ta av meg hatten! I utgangspunktet har jeg jo ikke den villeste snøring på hva det «burde» brukes til eller sammen med eller noe som helst. Så her blir det testing på høyt nivå fremover. Det jeg midlertidig KAN informere om er at det funker utrolig bra i sjokoladegrøten. Dette var kveldsen min i går, og den var rett og slett borte før jeg fikk tenkt meg skikkelig om.
IMG_1138[1]
Sjoko/peanøttgrøt!;
-80g havregryn
-40g protein
-2(store)tsjeer peanøttpulver

Koker opp grøt av gryn og vann, har pulveret i en skål, slår den kokte grøten over og rører inn pulvere! WAOW! Peanøttsmaken kom godt frem, og den utfylte sjokoladesmaken på en helt perrrfekt måte! Dette er en soleklar kveldsfavoritt fremover.

Så over til mitt nye leketøy nummer to! Jeg har nemlig lenge siklet på disse doorgym’ene som det reklameres for på ulike medier. Til slutt gav jeg etter for min egen kjøpetrang, og gikk til innkjøp av en Handygym. Tanken var å ha den i soveromsdøren, og at jeg hver gang jeg skulle ut eller inn av rommet måtte henge der å dingle litt, trekke skuldrene litt ned og sakte, men sikker starte reisen mot å klare min første pullups. Det som ikke var medberegnet i planen var at jeg bor i et svært gammelt hus, og at dørkarmene nok ikke er av den nye «standaren». Etter mye om og men skjønte jeg at jeg faktisk ikke hadde skrudd den sammen feil, men at dørkarmen min rett og slett var for «tynne». Jeg fikk derimot festet den i baderomskarmen, og jeg får ta til takke med det! Jeg skal sette opp et seriøst treningsprogram for å få styrke nok til å gjennomføre pullups. Jeg har klart chins tidligere, men de ekstra kosekiloene jeg har lagt på meg har gjort også dette vanskelig å gjennomføre igjen. Så nå er det bare å legge seg i hardtrening… i baderomskarmen!

In the makin, i råååsakose bukse...og testing i baderomskarmen!

In the makin, i råååsakose bukse…og testing i baderomskarmen!

Men nå må jeg komme meg avgårde! Jeg skal nemlig se på noen sterke mennesker som skal løfte noen tunge vekter…etterpå blir det forhåpentligvis noe sterk mat med Bjørnsfamilien! Ønsker deg en riktig god fredagskveld, enten det er på jobb, i sofakroken eller på dansegulvet! Og selvsagt alle andre steder også!

One thought on “Pulsen opp med Olga, Peanøttgrøt og Handygym

Legg igjen en kommentar

