Søndagsro og proteinpannekaker

Jeg er ekstra glad i søndager. Søndager setter jeg som regel av hele formiddagen til meg selv, og egen pleie. For meg betyr egenpleie gjerne å lukke opp øynene, strekke meg meg godt i sengen og pakke meg inn igjen. Jeg setter gjerne på behagelig musikk på Ipaden, leser litt eller bare lar tankene om den kommende uken bare flyte til musikken. Her kan jeg ligge lenge, ja jeg kan til og med lukke øynene igjen og gå inn i en døs.

Når magen starter å rumle står jeg opp og lager meg en kopp kaffe. Deretter sette jeg meg gjerne ned med dataen, kikker innom vante sider, nyheter og gjerne noen artikler. Så langer jeg meg en solid frokost. Det er ofte i godt selskap med radioen. Og det blir ofte en søt frokost på søndager, gjerne proteinpannekaker eller havregrøt. Deretter nyter jeg denne enten foran dataen eller TV’en med nok en kopp med kaffen.

Resten av dagen går med til klesvask, matprepp og sosiale happenings. Gjerne en tur ut i naturen, kanskje få tatt noen bilder, fanget noen små skatter. Denne delen av arbeidshverdagen er herlig. Det å ha fri hver eneste søndag, kunne nyte, puste og fylle på alle lagrer…det er herlig!

MEN! I dag tenkte jeg altså å dele min proteinpannekake oppskrift med dere, slik at dere også kan ha muligheten til å starte dagen som meg. Proteinpannekaker er en svææært poppis greie, og jeg har trålt gjennom utallige oppskrifter. Jeg har prøvd noen av dem, men er ikke like flink til å skrive ned alltid. Noen av jentene som jeg har hentet inspirasjon fra er Kristine, Fru Weber og Stine.
IMG_8098
Oppskrift denne søndagen;
– 20g vaniljeprotein (jeg bruker dette)
– 15g kokosmel
– 1/2 ts fiberhusk
– 1/2 ts bakepulver
– 1ts vaniljesukker
– 2 ts sukrin
– kanel, kardemomme
– 2 egghviter
– 3ss melk

Bland sammen til en tykk røre og la svelle 15 minutter. Væskeinnholde må gjerne justeres noe, ettersom det er svært ulik hvordan de ulike proteinpulverne trekker til seg væsken. IMG_8100
IMG_8104
Deretter skal de ha en rask runde på stekepanna med middelsvarme. Jeg liker godt at pannekakene har en myk kjerne, og lager former dem dermed litt tykke i panna, og steker raskt på begge sider.

Disse pannekakene er faktisk så gode i seg selv at de kan bare spises naturelt! Den herlige kombinasjonen av vanilje og kanel er alltid en slager for meg ihvertfall! Kardemommen gjør det hele komplett for min del. MEN, det kan jo selvsagt toppes med det du ønsker av herligheter! Bær, frukt, kesam, nøtter, syltetøy, ost og annet pålegg…bare din egen kreativitet som stopper deg der! Men som inspirasjon kan jeg jo vise hva jeg hadde på mine denne søndagen.

Kesam gir en syrlig smak, og sammen med søtt syltetøy er det en orginal slager

Kesam gir en syrlig smak, og sammen med søtt syltetøy er det en orginal slager

Vaniljekaker MED sjokoladedip! JADDA! Herlige søndag!

Vaniljekaker MED sjokoladedip! JADDA! Herlige søndag!

Walden Farms sjokoladedip er et av produktene jeg bestilte hjem fra Iherb. Dette er en genial internettside for oss matvrak som liker det ekstra søtt, og helst litt sunt…samtidig! Her finner du uendelig mange valg, smaker og høykvalitetsprodukter til en billig penge. Følger du denne guiden i tillegg, vel da er du sikker!

Sjokoladedipen er god! Men du må ikke ha de store forhåpningene. Den smaker etter min tunge ikke særlig sjokolade. Men er på en rar måte syrlig og søt, og er god over bær, i kesam og på vaniljepannekaker!

Håper dette kunne inspirere til en herlig start på din søndag! Så ønsker jeg deg en deilig dag videre.

One thought on “Søndagsro og proteinpannekaker

Legg igjen en kommentar

