Knebøy med stopp i bunn

Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men her i Stavanger har vinteren ikke kicket inn i år. Det har vært litt hvitt på bakken, det har gjerne vært oppimot -2 grader (som riktig nok kan kjennes som -15 grader grunnet vind) og tendenser til glatte veier. Men noe vinter vil jeg ikke skryte på oss. Likevel er jeg ferdig med den. Nå kan det godt bli vår for min del! Hadde ikke gjort noe med grønne bakker, en sol som varmet i ansiktet og fugler som kvitrer. Er det ikke typisk og ikke være fornøyd med det man har? Leve i øyeblikket og heller prissette det? Jeg tror det er veldig så typisk… Men jeg gleder meg likevel!

Treningen i dag så slik ut;
Knebøy med stopp i bunn
Benkpress med strikk
Sumomarkløft
Sittende hantelpress
I trisett med
Pushups med strikk
Roing med omvendt grep

I dag vil jeg dele nok en video jeg har fått filmet, og denne gang av knebøy med stopp i bunn. Jeg går ned i godtkjent dybde, har et stopp på ca 3sekunder, senker ytterlige 10grader før jeg spretter opp igjen.
Dette er en krevende form for knebøy, og hjelper meg til å få styrke i bunn. Dessuten hjelper den mot min frykt for å bli sittende i knebøy. Jeg er alltid veldig glad for englene rundt meg på gymmet som tar seg tid, som tar meg på alvor og som hjelper meg slik at teknikken sitter. En spesielle takk til Guddy in tha Hoody i kveld, for at du er ærlig og pirker! Tilbakemelding etter mitt hjerte!

At jeg gjennomførte sumomarkløftet som uteble på sist trening gjorde virkelig at humøret fikk seg en oppsving. Må blir det fokus på å styrke korsryggen, og få teknikken til å sitte. Jeg SKAL bli god i markløft, og gjerne beherske både «klassisk» og sumomarkløft like så godt.

Ellers ønsker jeg coachen selvsagt masse lykke til i morgen. Jeg sender deg noen sterke tanker, og har troen på at du kommer fornøyd hjem fra ERcup…som beste løfter for Stavanger SK. Høhø!

Legg igjen en kommentar